Sunday, March 22, 2009

...bayangkan ku melangkah tanpa mu teman...

ramai org yang aku jumpa tuk duscuss pasal erti sahabat >>>

1) sahabat tu orang yang sanggup share susah senang ngn kita, bila kita mintak tolong, especially time susah dia akan sedia membantu..
2) sorg kwn aku ckp aku x der kawan baik pun dalam hidup aku, kalau orang tu tak nak kawan ngan aku aku tak kisah pun bukan rugi aku..
3) ada jugak yang cakap ala susah la nak tolong kawan nih, klu ko awek /bf aku ada sebab gak aku nak tolong..
4) ada kwn yang kekadang hanya guna kawan tuh untuk kepentingan peribadi,
5) ala kalau kita buat bak ngn dia bukan dia nak tolong kita pun nnti..

bagi aku kawan tu adalah unsur subjektif yang amat susah tuk aku tentukan

aku ada 2 orng kawan baik yang aku kenal dari darjah satu lagi( credit to en farid dan cikgu azmalina)...(walaupun En Farid dah jauh di Offshore sana>>> tapi kita still boleh gunakan botol untuk berhubung...tapi idea nih dibantah keras oleh En Farid yang anggap aku saja jer nak memerli dia)( dan syukur alhamdulillah Cikgu Azmalina dapat posting dekat ngan tempat aku sekarang..)klu dihitung masa la kan..dorang da jadi kwan aku da masuk tahun ke 18 dah..

tapi

aku tak suka benci orng dan anggap org tu buat salah kat aku, bagi aku sikap baik perlu ditunjukkan tuk semua org, aku tak suka tuk buat perasaan aku membenci org, lagi2 bila di ikutkan dengan umur aku yang makin meningkat sekarang nih..aku da buang tahun2 yang mana aku gaduh dengan orang bila ada perasaan tak puas hati muncul..tapi aku tak boleh terima sekarang nih yang mana aku rasa betul2 aku dipergunakan oleh seseorng..adakah aku patut putuskan jer sahabat dengan kawan yang mempergunakan aku atau aku teruskan jer...

kekadang aku pelik kenapa aku susah2 kan diri aku tuk berfikir soalan2 yang remeh temeh..banyak lagi benda2 yang berguna yang patut aku buat cam siapkan
1) written submission majistret yang fad berulang kali remind aku semalam
2) siapkan assgnment evidence yang turut di remind oleh sp ku sayang semalam..

cukuplah untuk repekan ini..
tak kisah la apa saja jenis sahabat yang aku ada asalkan aku betul2 ikhlas tuk berkawan ngn semua org..ada org ckp biar org buat kita jangan kita buat orang..n aku still lagi percaya dengn pepatah melayu yang mengatakan buat baik pasti dibalas baik..

tiey

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home